Torsd 30 dec - snart 9 veckor

Oj vad dåligt det blev med uppdateringen, men nu ni har mycket hänt! Den 22 dec var hela högen in på mitt jobb för besiktning, vaccinering och chipmärkning med mycket skilda åsikter, tyvärr så glömde jag kameran för det såg mycket roligt ut.

Julgranen kom upp och den var spännande:


Douglas har upptäckt roliga röda bollar!

Sedan var det julafton och då for vi med hela högen till mina föräldrars stuga vid kusten och då fick de bo i deras hall:

och helt plötsligt hittade jag min bror sittandes mitt i det hela :)


Sen på juldagen var det dags för vårat första farväl! Irene kom och hämtade Douglas som nu bor i Farsta och behandlas som den kung han är, det kändes så rätt så det kändes inte ens ledsamt:

och han har fått en alldeles egen blog man kan följa på: http://douglasthedog.blogspot.com och det kommer vi göra med spänning.

De andra 5 monstren är nu med oss i huset hela dagarna förutom när de äter och på natten då de får bo i sitt egna lilla kyffe. Nu börjar de fatta att om de gör ifrån sig fort  när de är ute i kylan så får man komma in!


Pippi och Sally i fotöljen som pippi så glatt tar sig upp själv i, snacka om att ha lika teckning på huvudet.


Pippi sötnos


Pippi snyggt tag i mammas öra med små sylvassa bissingar


Blixtra

Oscar attackerar från under soffan

Hjärtat hugger in på haren :)


Titti hugger in på en toffel :)


Oscar med "farmor" Hanna

Blixtra, Hjärtat med benen ivädret och så Pippi


Axa undrar vad det här är för liten grej


Pippi och Titti till attack....


Kan ngn ta bort dem?


Nehe då kommer det en till.....


nej nu går jag oavsett hur mycket Pippi än smörar ;)


Blixtra myser på mattes julklapp från jobbet!

Nu verkar det som Pippi oxå lämnar oss, hon kommer nog att flytta till Hässelby på tisdag, spännande!

Vem som blir kvar hemma har vi inte bestämt än, men det kommer väl visa sig snart.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Så underbara bilder du fått till på de små sötnosarna!

Douglas när han studerar kulan är väl given som nästa års julkort??

Nu tror jag att Müsli är dräktig men jag törs inte säja säkert än...fyra veckor gången på söndag!



Kram Kicki , Gammelmatte, mormor(?)

2010-12-31 @ 11:10:26
URL: http://www.springeldens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0